Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

Raport UKE

Przenoszenie numerów – Raport UKE za I kwartał

Raport UKE za I kwartał – kto na podium

Na stronie UKE właśnie ukazał się nowy Raport kwartalny przenoszenia numerów w sieciach komórkowych (Raport UKE). Śpieszymy więc z omówieniem zaprezentowanych wyników. A jest o czym mówić i pewne wnioski cisną się same. Zacznijmy od tego, że w ciągu pierwszych 3 miesięcy tego roku przeniesionych zostało w sumie 508677 numerów. Okazuje się, że niekwestionowanym numerem 1 jest Premium Mobile. Zostawił konkurencję daleko w tyle. Choć w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku operatora opuściło 1523 abonentów, zyskał 12160 nowych klientów, więc zamknął I kwartał z bilansem 10637 nowym numerów. Kolejne miejsce zajęło a2mobile z bilansem: 6718 nowych numerów. Jako ostatnia na podium uplasowała się Netia z bilansem 2131. Widać wyraźnie, że Premium Mobile od reszty dzieli po prostu przepaść! Mocną stroną tego operatora z pewnością są niskie ceny abonamentów, duża ilość oferowanego internetu i możliwość podpisywania umowy na ile się chce. Fakt, że w pierwszej trójce uplasowali się sami operatorzy MVNO pokazuje, że coraz więcej osób przestaje się ich bać. Najwyraźniej cieszą się rosnącym zaufaniem. Widać też, że niskie ceny wygrywają z obawami o słaby zasięg.

Gdzie najlepszy internet domowy? Ranking

Poza podium, ale nadal z dodatnim wynikiem znalazł się Plus. Jest jedynym z dużych operatorów, który w tym kwartale nie odnotował straty. I jest to dla Plusa zmiana w porównaniu z ostatnim kwartałem 2017 roku (bilans Plusa wtedy: -8045), kiedy to stracił mniej tylko od Orange. Ten rok zaczął z bilansem: 1777 nowych numerów. Dalej z dodatnim wynikiem możemy wymienić: Mobile Vikings, Lajt Mobile, Vectra, Multimedia, Folx. Również nowy operator jakim jest Otvarta odnotował malutki zysk: 22 nowych klientów.

Raport UKE straty

Kto najwięcej stracił?

Największe straty poniosło znowu Orange z bilansem: – 18612. Można powiedzieć, że stracił jeszcze więcej niż zyskało Premium Mobile. Wyniki raportu pokazują, że choć sporo osób przenosi numer do Orange, to jeszcze więcej odchodzi od tego operatora. Być może właśnie dlatego widać w ostatnim czasie drobne kroki pomarańczowego giganta w kierunku utrzymania klienta. Orange zaczął na przykład nagradzać lojalność klientów dodając im GB – y  za staż. Zobaczymy jaki efekt przyniosą takie działania w najbliższym czasie.  Drugie miejsce od końca zajęło T-Mobile z bilansem: -4395. I to jest duża zmiana w stosunku do ostatniego kwartału 2017 roku, kiedy to operator zanotował największy zysk (22706 na plusie). Widocznie promocje świąteczne, które w tamtym czasie przyciągnęły klientów, bardzo odstają od standardowej oferty, która nie jest już tak kusząca.

Straty ponownie odnotowało też Virgin Mobile i Lycamobile. I podobnie jak w przypadku T-Mobile, również Play spadł z wysoka. Ostatni kwartał 2017 roku zamknął będąc 2. na podium (bilans wtedy: 22507), a obecny rok otworzył ze stratą, z bilansem: – 1047 numerów. Jak widać sporo się dzieje u operatorów GSM.

Wyniki pokazują, że trudno mówić o jakiejkolwiek stałości sytuacji, a lojalność klientów nie jest częstym zjawiskiem. Jeśli oferta przestaje nam się podobać, idziemy do innego operatora. Dzięki temu zyskujemy, bo na rynku operatorów rywalizacja o klienta staje się coraz bardziej zacięta, a oferty coraz bardziej konkurencyjne. Jesteśmy więc bardzo ciekawi, co pokaże kolejny raport UKE.

Zobaczcie też nasze najnowsze porównanie ofert operatorów komórkowych  i sprawdźcie jaki jest najtańszy abonament.

Dane raport UKE – I kwartał 2018

SIEĆ KOMÓRKOWA
STRATA
ZYSK
BILANS
Premium Mobile
1523
12160
10637
a2mobile
1122
7840
6718
Netia
637
2768
2131
Plus
94404
96181
1777
Mobile Vikings
765
2325
1560
Lajt Mobile
872
2188
1316
Vectra
15
1086
1071
Multimedia
60
992
932
Folx
202
711
509
OTVARTA
0
22
22
FM Mobile
489
367
-122
Play
153158
152111
-1047
Lycamobile
1269
162
-1107
Virgin Mobile
11276
8607
-2669
T-Mobile
101096
96701
-4395
Orange
136614
118002
-18612

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *