T-Mobile uruchomiło Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa
T-Mobile w trosce o zapewnienie wyższej jakości ochrony zasobów IT swoich klientów, utworzyło Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa. Mieści się ono w Warszawie.
Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa – powody założenia
T-Mobile kieruje swoją ofertę nie tylko do klientów indywidualnych, ale również do różnej wielkości firm. I właśnie z myślą o potrzebach tej grupy, powstało Centrm Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa. Rosnące potrzeby ochrony zasobów IT wynikają z przybierających na sile i częstotliwości ataków na systemy informatyczne. W samym 2016 roku straty poniesione w wyniku cyberataków oszacowano na 200 mld euro i są to dane jedynie z Europy.
Abonament bez telefonu? Najtańsze oferty
Standardowe zabezpieczenia, które kiedyś stanowiły odpowiednią ochronę – programy antywirusowe, firewalle – dziś zdecydowanie nie wystarczą. Z drugiej strony tworzenie wewnętrznych systemów zabezpieczeń, wiąże się dla firm z ogromnymi kosztami. Dlatego wiele z nich woli skorzystać z tego rodzaju usług oferowanych przez firmy zewnętrzne. Ale nawet odpowiednio zaprojektowane i właściwie wdrożone rozwiązania “nie powinny być pozostawione w trybie auto-pilota, lecz ciągle monitorowane i zarządzane tak, aby identyfikować i reagować na pojawiające się zagrożenia. To trudny i złożony proces, często mający wpływ na ciągłość działania i bezpieczeństwo biznesu.” – przekonuje T-Mobile. Odpowiedzią właśnie na taką sytuację i wynikające z niej potrzeby jest utworzenie Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa – SOC (ang. Security Operations Center).
Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa – cele
Celem powstania SOC jest wykrywanie i zapobieganie incydentom związanym z cyberbezpieczeństwem poprzez monitorowanie i analizę zdarzeń w trybie 24 x 7. Pieczę nad ochroną zasobów IT będzie sprawować zespół wykwalifikowanych ekspertów, przy użyciu odpowiednich technologii i właściwych procedur. W razie wystąpienia incydentu zespół będzie natychmiast reagował i przedstawiał zalecenia dotyczące rozwiązania problemu.
T-Mobile zapewnia, że SOC będzie korzystał z doświadczeń i zaplecza technologicznego Grupy Deutsce Telekom, posiadającej jedno z największych i najnowocześniejszych zintegrowanych SOC w Europie. Zatrudnia 200 ekspertów, którzy całą dobę czuwają nad bezpieczeństwem zasobów IT swoich klientów.
Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa – usługi
T-Mobile w ramach własnego Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa świadczy usługi takie jak:
- Zarządzany Firewall – firewall najnowszej generacji NGFW (ang. Next Generation Firewall)
- Zarządzany WAF – ochrona klienckich aplikacji i serwisów www.
- Anty DDOS – zabezpieczenie przed atakami DDoS dzięki platformie o pojemności 120 Gb/s
- Profesjonalne usługi bezpieczeństwa IT – regularne audyty bezpieczeństwa, testy podatności, wdrażanie zaleceń.
- Identyfikowanie podatności systemów Internetu Rzeczy – T-Mobile ma specjalistyczne laboratorium do wykrywania luk zabezpieczeń urządzeń i oprogramowania loT
- Autorskie, innowacyjne rozwiązanie bezpieczeństwa IT – służy szybkiej identyfikacji urządzeń mobilnych (w tym loT), które są celem ataku albo zostały zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Zaawansowane algorytmy oparte na technologii Big Data umozliwiaja natychmiastową reakcję na wykradanie danych z urządzeń.
- Projekty integracji systemów bezpieczeństwa IT
Korzystanie z powyższych usług rozliczane jest w systemie abonamentowym, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie często wysokich nakładów inwestycyjnych. Usługi świadczone są w oparciu o uznane na rynku rozwiązania takie jak SPLUNK, FORTINET, ARBOR i RADWARE i inne.