Shazam wykupione przez Apple i koniec reklam
Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał o aplikacji Shazam, to przypominamy, że to jedna z najpopularniejszych apek muzycznych. Dzięki niej możecie rozpoznać utwory, które lecą sobie w tle. Do tej pory pobrano ją przeszło miliard razy, a jej użytkownicy sprawdzają utwory ponad 20 mln razy dziennie. Te liczby mówią same za siebie. Shazam to naprawdę znana i lubiana aplikacja. Ma jednak tę wadę, którą posiada wiele apek, mianowicie reklamy. Na szczęście jednak Apple wykupił Shazam i ogłosił, że udostępni ją bez reklam.
Apple kupił Shazam
Apple zapłacił za Shazam 400 mln dolarów. Cały proces przejęcia zaczął się jeszcze w grudniu 2017 roku. Jednak tuż po ogłoszeniu zawarcia umowy między firmami, Komisja Europejska wkroczyła do akcji, zgłaszając wątpliwości. Chodziło o to, czy to przejęcie nie naruszy konkurencji na rynku. Po ponad 6 miesiącach komisja orzekła, że tak się nie stanie i może dojść do planowanej transakcji. Eksperci stwierdzili, że Apple Music i Shazam nie są dla siebie konkurencją, a połączenie ich ofert będzie korzystne dla użytkowników z Unii.
Wiadomość o pomyślnym orzeczeniu jest jak najbardziej pozytywna zwłaszcza, że Apple zapowiedział już udostępnienie Shazam w wersji bez reklam. Szkoda, ze przy tej okazji nie padły żadne konkretne daty, więc póki co i tak nie wiemy kiedy ujrzymy nową bezreklamową odsłonę popularnej aplikacji. Tym niemniej jednak zaświtało światełko w tunelu.
Tak się tylko zastanawiamy jak po usunięciu reklam Apple będzie czerpał zyski z Shazam? Do tej pory to właśnie one przynosiły największe przychody. No, ale w sumie nie nasza w tym głowa 😉
Przy okazji zachęcamy do przeczytania artykułu Top 5 – najciekawsze aplikacje do obróbki zdjęć.