Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

facebook otworzy

Facebook otworzy Ci oczy! Przynajmniej na fotkach… ;)

Jest taki typ ludzi, który w 99 przypadkach na 100 ma zamknięte oczy na zdjęciach. Po prostu tak już mają. Nie ma nic trudniejszego niż zrobić sobie z nimi zdjęcie, z którego i oni, i my bylibyśmy zadowoleni. Ale nawet jeśli nie należy się do tego typu, to i tak prawie każdemu zdarzy się, że zamknie oczy akurat w momencie, kiedy ktoś robi mu fotkę. I wszystko poza tymi zamkniętymi oczami wychodzi naprawdę super, ale jednak te oczy… Czy to prawdziwy problem, czy wydumany, nie będziemy rozstrzygać. Ale chcemy Was poinformować (niektórych może nawet pocieszyć), że wkrótce Facebook otworzy Wam oczy!

jaki jest najtańszy abonament bez telefonu

Facebook otworzy oczy, ale jak to będzie wyglądać?

Otóż w walkę z zamkniętymi oczami zaprzęgnięta zastała nauka! Dwóch inżynierów z Facebooka stworzyło algorytm, który będzie podmieniał oczy zamknięte na otwarte. Tak, tak, tak! Sam mechanizm uczenia maszynowego przyszedł z odsieczą. Sprawa wygląda więc, chyba przyznacie, interesująco. Na czym to wielkie otwarcie ma polegać? Otóż potrzebne jest zdjęcie, na którym mamy otwarte oczy (więc niestety i tak będzie trzeba takie znaleźć lub zrobić). Na jego podstawie algorytm zbierze dane o ich kształcie i kolorze, a potem wykorzysta je do “dorobienia” nam oczu na mniej udanej fotografii. Czy to aby nie będzie wyglądało fatalnie? To pytanie po prostu trzeba zadać, ono rodzi się samo. Ale niech odpowiedzią będzie próbka działania algorytmu.

Zestawienie

facebook otworzy oczy

No i jak Wam się podobają rezultaty? Spodziewalibyście się czegoś takiego? Otóż efekt jest naprawdę niezły dlatego, że oprogramowanie modyfikuje dane ze zdjęcia z otwartymi oczami, tak by zachować proporcje, właściwe naświetlenie i tym podobne parametry. Celem jest osiągnięcie jak najbardziej naturalnego efektu. Ponieważ jednak algorytm nie jest jeszcze w 100% dopracowany, najlepiej radzi sobie z dorabianiem oczu przy ustawieniu en face. Ale spokojnie, prace trwają, więc z pewnością ostatecznie ten problem zostanie rozwiązany.

Ale tutaj rodzi się kolejne pytanie: jak Facebook wykorzysta ten algorytm? Czy użyje go do stworzenia oddzielnej aplikacji? A może doda do samego Facebooka lub Instagrama? Tego jeszcze nie wiadomo.

Zapewne nie zabraknie zarówno zachwyconych pomysłem Facebooka, jak i sceptyków. A Wy, do której grupy należycie? Uważacie to za zbytnią ingerencję w zdjęcie, czy fajny gadżet?

Gdzie wybrać abonament rodzinny?

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *