Ubezpieczenie telefonu u operatora - czy warto?

Ubezpieczenie telefonu u operatora - czy warto?

Pamiętacie jeszcze nieśmiertelną Nokię 3310? Ten telefon naprawdę trudno było uszkodzić. Mógł sobie fruwać po pokoju, ślizgać się po chodniku, a i tak wszystko było z nim w porządku. Od tamtej pory minęło jednak trochę czasu i dzisiejsze smartfony nie są już tak wytrzymałe. Mało kto pozwala sobie na noszenie swojego telefonu bez etui i szkła lub folii ochronnej. To zakrawałoby chyba na nonszalancję, nie uważacie? Napchane elektroniką i umieszczone w szklanej obudowie nowoczesne telefony nie tylko są znacznie bardziej podatne na uszkodzenia, ale też ich naprawa jest znacznie droższa niż to było kiedyś. Właśnie dlatego wiele osób zastanawia się, czy ubezpieczenie telefonu u operatora nie byłoby dobrym rozwiązaniem. No właśnie, warto czy nie warto? Oto jest pytanie! A w tym artykule odpowiemy na nie 😉

Ubezpieczenie telefonu – co u kogo i za ile?

Do ogólnych wniosków przejdziemy na koniec, najpierw jednak chcemy Wam przedstawić konkretne oferty operatorów. Zajmiemy się zakresem zapewnianej przez nich ochrony i jej ceną. Na koniec zrobimy zestawienie zbiorcze cen i zakresów ochrony telefonów u wielkiej czwórki, a potem odpowiemy na zasadnicze pytanie – warto czy nie warto? Pierwszym operatorem, którego ubezpieczenie telefonu omówimy jest Orange.

Orange Smart Care – 2 warianty ochrony

Orange proponuje klientom 2 warianty ubezpieczenia smartfonu – Orange Smart Care i Orange Smart Care Premium. Usługi można zamówić podczas podpisywania lub przedłużania umowy na abonament z telefonem lub bez, albo kupując telefon bez abonamentu na raty. Co ważne usługa może objąć także telefon, który nie został zakupiony w Orange. Przez pierwszy miesiąc ochronę mamy za darmo, a od drugiego trzeba płacić 9,99 zł miesięcznie za podstawową wersję lub 15,99 zł za wersję premium. Jaki jest zakres ochrony? Przedstawia to grafika przygotowana przez operatora.

Orange-Smart-Care

A jak przebiega sam proces naprawy telefonu? Oto jego etapy:

  • Zgłaszamy uszkodzenie – przez stronę www lub pod numerem 501 030 030. Na zgłoszenie uszkodzenia wyświetlacza mamy 5 dni roboczych, na zgłoszenie zalania wyświetlacza – 2 dni robocze.
  • Kurier przyjeżdża do nas i odbiera uszkodzony telefon.
  • Smartfon trafia do autoryzowanego serwisu, a status naprawy możesz śledzić na stronie www.orangesmartcare.pl
  • Kurier przywozi nam naprawione urządzenie.

A jak wygląda ubezpieczenie telefonu w Plusie?

Serwis wyświetlacza i Serwis urządzenia – Plus

Plus także ma 2 propozycje dla ochrony dla swoich klientów. Jedna z nich to po prostu Ochrona wyświetlacza, druga – Serwis urządzenia. Czym różnią się te dwie usługi?

Serwis wyświetlacza:
  • naprawa lub wymiana wyświetlacza w przypadku mechanicznego uszkodzenia.
  • usługa dotyczy telefonów, smartfonów, tabletów, komputerów czy telewizorów kupionych w Plus w ramach zawartych umów oraz telefonów z dowolnego źródła.
  • Cena dla klientów abonamentowych: 4,99 zł miesięcznie, pierwszy okres rozliczeniowy bezpłatnie. Po 24 miesiącach usługa zostaje dezaktywowana.
  • Cena dla klientów MIX: 7 zł miesięcznie, pierwsze 30 dni bezpłatnie. Po 48 okresach rozliczeniowych usługa zostaje dezaktywowana.

A jak przebiega w tym przypadku proces naprawy?

  • Zgłaszamy szkodę w ciągu 2 dni przez stronę naprawaplus.pl.
  • W ciągu 2 dni roboczych kurier odbiera nasz uszkodzony telefon.
  • W ciągu 7 dni roboczych telefon jest naprawiany lub wymieniany na nowy.
  • W ciągu następnych 2 dni roboczych kurier odwozi nam naprawione urządzenie.
Serwis urządzenia:
  • W przypadku mechanicznego uszkodzenia obejmuje naprawę takich elementów smartfona, jak:
    • wyświetlacz
    • obudowa,
    • przyciski,
    • kamera tylna i przednia,
    • skutki zalania płyty głównej.
  • Jeśli naprawa nie jest możliwa, telefon jest wymieniany na nowy.
  • Usługa dotyczy telefonów, smartfonów i tabletów kupionych w Plus w ramach zawartych umów.
  • Cena wynosi 10 zł za 30 dni, pierwsze 30 dni usługa jest bezpłatna. Usługa w niektórych abonamentach dla firm jest wliczona w cenę abonamentu.

Proces naprawy wygląda tu podobnie jak w przypadku Serwisu wyświetlacza. Różnica polega na tym, że razem z uszkodzonym urządzeniem przekazujemy kurierowi akcesoria typu kabel, ładowarka oraz kserokopię dowodu zakupu i oryginał książeczki gwarancyjnej urządzenia, jeśli taka była dołączona przez producenta.

Czas na ubezpieczenie telefonu w Play!

Play360 i Play360 MAX

Fioletowy operator udostępnia cały pakiet usług, który obejmuje także 2 warianty ubezpieczenia telefonu. Co dokładnie wchodzi w ich zakres oraz ile kosztują, możecie zobaczyć na poniższej grafice operatora.

Play360

Jeśli chodzi o proces naprawy, przebiega tak, jak u pozostałych operatorów, czyli zgłoszenie szkody online lub telefonicznie, kurier zabiera smartfon do naprawy i odwozi nam naprawiony. Play daje jednak dodatkowo możliwość uzyskania telefonu zastępczego z tym samym system operacyjnym na czas naprawy. W droższej wersji usługi mamy ten luksus za darmo, a w tańszej musimy dopłacić 55 zł.

Pozostało nam jeszcze ubezpieczenie telefonu w T-Mobile.

Ubezpieczenie Urządzenia Basic w T-Mobile

Ostatni operator to T-Mobile. On także oferuje klientom ubezpieczenie urządzenia. Dotyczy ono jednak tylko telefonów, smartfonów lub tabletów zakupionych w T-Mobile. Ubezpieczenie Urządzenia Basic daje nam:

  • ochronę wyświetlacza na wypadek stłuczenia, pęknięcia czy zarysowania,
  • ochronę sprzętu na wypadek zalania wodą bądź zatopienia.

A oto kluczowe cechy usługi T-Mobile:

ubezpieczenie-urządzenia-t-Mobile

Cena ubezpieczenia telefonu w T-Mobile wynosi 9,50 zł miesięcznie. A teraz czas na zebranie wszystkich wspomnianych ubezpieczeń w jednym miejscu

Zestawienie

Skoro już pokrótce przedstawiliśmy ubezpieczenia telefonów oferowane przez wielką czwórkę, przechodzimy do zestawienia. W jednej tabeli przedstawiamy najważniejsze cechy, żebyście widzieli od razu kluczowe różnice. Na końcu podajemy dwuletni koszt ubezpieczenia.

zestawienie ubezpieczeń wielkiej czwórki

Wszystko już przedstawiliśmy czarno na białym (i szarym;)), więc czas na wnioski. Na pierwszy rzut oka widać, że ceny ubezpieczeń są naprawdę różne. Najbardziej zaszalał z cenami Play za usługę Play360 MAX. W skali 2 lat jest to wydatek 720 zł. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że fioletowy operator nie oferuje wymiany urządzenia na nowe, gdy naprawa jest niemożliwa, tak wysoka opłata wydaje się jeszcze bardziej absurdalna.

Prawdę mówiąc po zestawieniu widać, że w zasadzie żadne z ubezpieczeń nie jest doskonałe. Orange Smart Care Premium mogłoby do takiego pretendować, gdyby nie fakt, że oferuje tylko 1 naprawę w ciągu roku. Niby brak limitu kwotowego, ale jest jeszcze gorszy – ilościowy. Są sytuacje, w których to wyjdzie na plus, a są takie, w których może zdecydowanie podnieść ciśnienie… No, ale do rzeczy -czy kupowanie ubezpieczenia dla smartfonu się opłaca?

Warto czy nie warto?

No właśnie, czy w ogóle warto wykupić ubezpieczenie telefonu? Tak, jeśli masz drogi telefon i tak, jeśli masz dziurawe ręce. Jeśli jednak ktoś korzysta z urządzenia za 800 zł, to już rozważenie opłacalności wydania na jego ochronę połowy jego wartości może prowadzić do wniosku, że to jednak nie najlepszy pomysł. Dużo zależy więc od tego jak często zdarza Wam się brawurowo rzucić telefonem albo przynajmniej – zupełnie bez brawury – go upuścić. A także od tego z jak drogiego urządzenia korzystacie.

Jeśli należycie do grona osób, których smartfon po 2 latach wygląda prawie lepiej niż w dniu zakupu, to wydawanie pieniędzy na ubezpieczenie może się nieco mijać z celem. Jeśli jednak macie drogi smartfon i do tego dziurawe ręce, to zapłacenie dodatkowych 200-300 zł będzie już rozsądnym posunięciem. Dlatego nie ma jednej słusznej odpowiedzi na zasadnicze pytanie o opłacalność ubezpieczania telefonu. Każdy przypadek jest inny, więc i każdy z was sam musi ocenić jak to będzie w jego wypadku. Ale jeśli już ktoś postanowi wykupić ochronę dla swojego urządzenia, to wybierzcie rozsądnie! Zastanówcie się co jest największym zagrożeniem dla Waszego smartfona i pod tym kątem dobierzcie ubezpieczenie. Kto wie, może lepiej będzie poszukać jakiegoś poza ofertą operatorów? Na pewno dobrze będzie to sprawdzić 😉

Send a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *