Jak chronić swoją prywatność na iPhonie?

Aplikacja Porady Apple jest znana użytkownikom systemu iOS od dłuższego czasu. Aplikacja ta zawiera zbiory porad, dzięki którym optymalnie wykorzystasz swojego iPhone’a. Wystarczy otworzyć Porady i wybrać określony zbiór, aby dowiedzieć się jak robić lepsze zdjęcia, używać funkcji dyktowania, utworzyć własną stację radiową i nie tylko. Tym razem znalazły się tam informacje o tym, jak lepiej chronić swoja prywatność.

Ochrona prywatności

iOS może udzielić aplikacji zezwolenia na śledzenie użytkownika. Zdefiniowano kategorię danych, z których twórca aplikacji będzie musiał się tłumaczyć. Do tej pory aplikacje bez pytania mogły Cię śledzić. Wystarczy wejść w Ustawienia>Prywatność>Śledzenie gdzie możesz sprawdzić czy jest ona włączona. Teraz aplikacja Porady udostępnia 9 dodatkowych rad, które pozwolą lepiej chronić naszą prywatność. Jeżeli macie zainstalowaną aplikację, to informacja na temat nowych podpowiedzi powinna wyświetlić się na ekranie iPhone’a. Możecie ją pobrać bezpłatnie z AppStore. Porady dotyczące chronienia prywatności dotyczą m.in:

  • logowania się przez Apple do aplikacji zewnętrznych
  • automatyczne generowanie hasła w iOS
  • porad dotyczących tworzenia bezpiecznych haseł
  • informacji, kiedy aplikacje korzystają z aparatu i/lub mikrofonu czy biblioteki zdjęć
  • w jaki sposób możemy/lub nie udostępniać przybliżoną lokalizację
  • jak sprawdzić raport prywatności w Safari

Jakie dane mogą zbierać aplikacje?

Podczas dodawania aktualizacji aplikacji do sklepu, jej twórca będzie musiał wypełnić kwestionariusz, w którym wyjaśni, jakie dane zbiera, jak je przetwarza i z kim się nimi dzieli. W ten sposób użytkownik w jasny sposób uzyska informacje, co będzie się działo z jego danymi, kiedy będzie korzystał z aplikacji. Wyróżnione w kwestionariuszu dane i przykłady to m.in:

  • dane kontaktowe – imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu, adres fizyczny
  • dane finansowe – dane karty płatniczej, numer konta bankowego, dane dotyczące zdolności kredytowej
  • lokalizacja – dokładna i przybliżona
  • kontakty – dostęp do książki adresowej
  • zawartość użytkownika – wiadomości, maile, zdjęcia i wideo
  • historia przeglądania
  • historia wyszukiwania
  • zakupy – historia zakupów, preferencje zakupowe
  • dane dotyczące użytkownika – informacje o reklamach, które użytkownik widział, a także interakcja z aplikacją (jak długo użytkownik używa aplikacji, co klika, gdzie zatrzymuje się na dłużej)

 

Post a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *