Aplikacje mobilne - pobieramy ich coraz więcej!

Aplikacje mobilne - pobieramy ich coraz więcej!

Aplikacje mobilne mają się coraz lepiej. W II kwartale 2018 roku ilość pobrań oraz wydatków konsumenckich znacznie wzrosła. W stosunku do analogicznego okresu 2017 roku, wzrost pobrań w Google Play i App Store wyniósł 15%. Natomiast wydatki konsumenckie urosły o 20%. Co więcej te dane dotyczą tylko i wyłącznie nowo pobranych aplikacji. Nie obejmują aktualizacji ani reinstalacji. A to oznacza, że popularność aplikacji mobilnych nieustannie rośnie. Rodzi się pytanie kto pobiera ich więcej? Posiadacze iOS czy Androida?

Porównanie ofert

Aplikacje mobilne z iOS czy z Google Play?

Wspomniany II kwartał wyraźnie pokazał, że użytkownicy Androida pobierali znacznie więcej aplikacji niż użytkownicy iOS. Oczywiście nie bez znaczenia jest fakt, ze tych pierwszych jest też po prostu sporo więcej. Ilość pobrań w Google Play sięgnęła 20 mld, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z II kwartałem ubiegłego roku. Tegoroczny wynik powiększył różnicę między wynikami Google Play i App Store do 160%, na korzyść sklepu Androida.

Internet Stacjonarny – gdzie wybrać?

A w jakim kraju odnotowano najwięcej pobrań z Google Play? Okazuje się, że w Indiach. Następna była Indonezja. Jeśli natomiast chodzi o App Store, to kraje, których mieszkańcy najczęściej pobierali z niego aplikacje to: Stany Zjednoczone (chyba nikt nie jest tym faktem zaskoczony? 😉 ), Rosja i Arabia Saudyjska.

Trzeba jednak zaznaczyć, że choć zdecydowanie więcej pobrań następuje przez Google Play, to większe przychody generuje App Store. Przypadek…? Nie sądzę. Użytkownicy iOS są z zasady zamożniejsi. Nic więc dziwnego, że za podobne aplikacje do tych z Google Play w App Store płacą sporo więcej. Apple wie jak się zarabia.

google play appstore

Najczęściej pobierane aplikacje mobilne

W Google Play znacznie wzrosła liczba pobrań aplikacji z kategorii Games, Video Players & Editors oraz Sport. Ta ostatnia kategoria cieszyła się w II kwartale sporą popularnością także wśród użytkowników iOS. Nie trudno zauważyć, że oczywistą przyczyną takiego wzrostu zainteresowania były tegoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Wszyscy chcieli śledzić wyniki, komentować, przeglądać statystyki itp. Tym sposobem właśnie aplikacje sportowe stanowiły trzecią co do wielkości wydatków kategorię.

Abonament duet – najlepsze oferty

Jeśli chodzi o App Store to pierwsze i drugie miejsce ze względu na wydatki, zajęły tu kategorie rozrywka i motywacja. W Google Play najwięcej pobrań odnotowano w kategorii Games, Social i Music & Audio. Dwie ostatnie kategorie zajęły też pierwsze i drugie miejsce w kwestii wzrostu udziału w rynku.

Co będzie dalej?

Nieustanny wzrost odnotowywany w sektorze sprzedaży aplikacji mobilnych przyczynia się do bardzo optymistycznych prognoz co do ich przyszłości. Przewiduje się, że pobrania aplikacji w skali światowej wzrosną z 178 mld w 2017 roku do 250 mld w 2022 roku. Do takie rozwoju ma się przyczynić rosnąca liczba smartfonów, która ma urosnąć z 3,9 mld do 6 mld w 2022 roku. Wydatki konsumenckie mają natomiast przekroczyć 150 mld dolarów.

A Wy jakie aplikacje pobieracie najchętniej?

Abonamenty bez telefonu najtaniej

Send a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *