Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

Instagram i Snapchat

Instagram i Snapchat zaczynają wygrywać z Facebookiem

Instagram i SnapchatNajwyraźniej Facebook dostaje zadyszki. Według danych, jakie zebrał na mieszkańcach Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii eMarketer, Instagram i Snapchat stają się portalami, na których coraz więcej czasu spędzają młodzi ludzie, jednocześnie rezygnując z Facebooka.

Zobacz też: Najtańszy abonament rodzinny – porównanie ofert

Instagram i Snapchat coraz lepsze

Obydwie te platformy odnoszą duży sukces wśród młodszych użytkowników internetu, ponieważ komunikowanie się za pomocą przekazów wizualnych – jak zdjęcia i filmy – jest dla nich bardziej naturalne. Zdaniem autorów badania, będzie to drugi rok z rzędu, gdy Facebook traci na znaczeniu wśród najważniejszej dla wszystkich marketingowców grupy, jaką są młodzi ludzie.

Jak sugeruje eMarketer, najmłodsi użytkownicy platform społecznościowych coraz częściej całkowicie rezygnują z rejestracji na Facebooku na rzecz korzystania z usług konkurencji. A nastolatkowie, którzy pozostają na Facebooku, korzystają z niego coraz rzadziej.

Zobacz też: Tanie taryfy abonamentowe bez telefonu

Nie są to dobre informacje dla takiego giganta jak Facebook, zwłaszcza, że opiera on swoje przychody na reklamach, a to właśnie najmłodsza część społeczeństwa jest najbardziej pożądaną grupą docelową najnowszych kampanii reklamowych. Ale z drugiej strony, na pocieszenie Facebook jest właścicielem Instagrama (w myśl powiedzenia – kto bogatemu zabroni), który jest jednym z dwóch, modnych wśród młodzieży, portali.

Snap is the new Black

Co ciekawe, prawdopodobnie Snapchat – który, pomimo oferty wartej 3 miliardy dolarów, nie dał się sprzedać Facebookowi – prześcignie tak Instagrama, jak Facebooka w liczbie użytkowników w wieku  od 12 do 24 lat i osiągnie około 40,8 % rynku użytkowników portali społecznościowych w USA. Żeby nie było, Instagram również ma zachować znaczący wzrost.

Zobacz też: Co najlepszego w sieciach komórkowych? Porównanie

Kiedy w 2013 roku Facebookowi nie udało się wykupić Snapchata, odnotowano pierwszy spadek w liczbie nastolatków korzystających z tego portalu. I z roku na rok Facebook ma coraz większe problemy w pozyskiwaniu i utrzymywaniu nowych młodych użytkowników. Dobrze, że chociaż udaje im się skutecznie wykorzystywać pomysły Snapchata przy tworzeniu Instagrama.

I chociaż z każdym rokiem Facebook będzie zapewne tracił użytkowników, to jednak taki gigant zawsze znajdzie sposób na utrzymanie się na powierzchni. A Instagram i Snapchat będą dominować coraz bardziej do czasu, aż nie pojawi się na horyzoncie kolejny społeczny rewolucjonista. W końcu przyroda nie lubi próżni.

Zobacz też: Internet stacjonarny – gdzie najtaniej?

Comments

  • tresjolie

    Tak już jest, kilka lat temu nasza klasa była czymś super, teraz większość o niej nie pamięta, za jakiś czas to samo stanie się z facebookiem...

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *