Telefon na kartę – dlaczego wciąż jest tak popularny?
A jak Wy myślicie? Dlaczego tak wiele osób nadal wybiera telefon na kartę? Virgin Mobile postanowiło po prostu sprawdzić z czego wynika popularność ofert na kartę. Przeprowadzone przez operatora badania pokazują, że prepaidy czeka długa przyszłość.
Telefon na kartę – dlaczego go wybieramy?
Na pytanie o to, powód korzystania z oferty na kartę aż 68% ankietowanych odpowiedziało, że po prostu nie lubi umów, a 30%, że płacą kiedy chcą. Jedynie 2% uzasadniło wybór tym, że często zmienia operatora. Co z tego wynika? Na przykład to, że klienci wybierający ofertę na kartę wcale nie są mniej lojalni niż ci abonamentowi. Dla jedynych atutem takich ofert jest spokój jaki zapewnia fakt, że jak się nie ma pieniędzy, to można po prostu nie doładować konta. Inni z założenia nie lubią umów, nawet krótkoterminowych. W końcu nawet przy 30-dniowym okresie wypowiedzenia, trzeba to wypowiedzenie złożyć. A jeśli masz telefon na kartę możesz w każdej chwili po prostu przestać z niego korzystać i koniec. Nic nie musisz pisać i wysyłać.
Badanie Virgin Mobile ukazało też, że osoby prowadzące biznes też chętnie korzystają z ofert na kartę. Aż 47% ankietowanych potwierdziło, że korzysta z nich na stałe w swojej działalności. 3% robi to czasami. Szczególnie dla osób, które prowadzą działalność sezonową może to być dobre rozwiązanie. Dla przedsiębiorców ważne jest, że doładowując telefony na kartę też mogą otrzymać fakturę. Nie muszą w tym celu związywać się umową na abonament i rejestrować jej na firmę.
Telefon na kartę – jaka przyszłość go czeka?
Jak pokazały badania, telefony na kartę czeka długa przyszłość. Trafiają w potrzeby wielu osób. O ile tylko są korzystne, klienci nie będą z nich rezygnować bo mogą. Virgin Mobile prognozuje:
“Być może model w którym funkcjonuje przejdzie do czegoś w rodzaju subskrypcji. Nie będzie to z pewnością tradycyjna subskrypcja, bo ta raczej zarezerwowana jest dla osób podpisujących umowy nie tylko na telefon, ale również na internet czy inne usługi. Z uwagi na fakt, że rynek jest bardzo konkurencyjny niedługo usługi dodatkowe, które obecne są w ofertach abonamentowych będę dostępne również w ofertach pre-paid’a.”