Q2: Najlepiej sprzedające się smartfony na świecie
Niedawno pojawił się ranking, przedstawiający wyniki sprzedaży i dystrybucji smartfonów na świecie autorstwa Strategy Analytics z drugiego kwartału 2017 roku. iPhone 7, Galaxy 8, Redmi 4A – oto przykładowe najlepiej sprzedające się smartfony według tych danych.
Zobacz też: Najtańszy abonament rodzinny – porównanie ofert
Apple na szczycie
Na pierwszym miejscu w zestawieniu znajduje się iPhone 7 z wynikiem 16,9 miliona sztuk, które trafiły do sprzedaży. Zaraz za nim znajduje się jego brat-bliźniak, iPhone 7 Plus (15,1 miliona egzemplarzy). Na trzecim miejscu wśród smartfonów i na pierwszym pośród telefonów z Androidem jest Samsung Galaxy S8, którego dystrybucja osiągnęła w tym kwartale poziom 10,2 miliona. Galaxy S8+ uzyskał wynik 9 milionów egzemplarzy. Są to świetne wyniki, zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jak długo są one na rynku.
Zobacz też: Tanie taryfy abonamentowe bez telefonu
Rynek rośnie
Jak widać, dwaj giganci zdominowali rynek. Ale na piątym miejscu znalazł się stosunkowo nowy gracz, Xiaomi. Ich Redmi 4A rozszedł się w ilości 5,5 miliona sztuk. Telefony tej firmy stają się coraz bardziej popularne w Azji, ale również w Polsce można zauważyć rosnącą popularność tych telefonów. W porównaniu do zeszłego roku, do dystrybucji trafiło o 58% więcej smartfonów tej firmy.
Zobacz też: Co najlepszego w sieciach komórkowych? Porównanie
Z raportu Strategy Analytics wynika też, że w drugim kwartale 2017 roku do obrotu trafiło ponad 360 milionów smartfonów, czyli o 5,5% więcej niż w kwartale poprzednim. Oznacza to też, że najlepiej sprzedające się smartfony na świecie stanowią 15,7 % wszystkich nowych na rynku modeli.
Warto mieć na uwadze, że te statystyki wynikają one z tego, co udało się Strategy Analytics oszacować na podstawie informacji od indywidualnych sprzedawców i sieci zajmujących się dystrybucją, a więc nie są one w stu procentach precyzyjne. Mimo to, są to najdokładniejsze dane jakie możemy obecnie uzyskać, ponieważ najczęściej producenci sprzętu nie udostępniają danych dotyczących sprzedaży czy dystrybucji, chyba że chcą znaleźć się na okładkach gazet.
Zobacz też: Internet stacjonarny – gdzie najtaniej?