Play: wyniki finansowe za 2020 rok
,,Solidne wyniki Play za 2020 r. potwierdzają stabilność biznesową i wskazują potencjał wzrostu”. Takie wnioski wysnuł fioletowy operator po opublikowaniu 16 marca br. wyników finansowych za rok 2020, przez Grupę iliad.
Wyniki i podsumowanie za rok 2020
Od dnia 18 listopada 2020 roku Grupa iliad ujmuje wyniki Play w Polsce w swoich sprawozdaniach finansowych. W ujęciu pro forma, przy założeniu konsolidacji od 1 stycznia 2020 roku kluczowymi wydarzeniami w ciągu roku były:
–> W całym roku 2020, Play osiągnął przychody w wysokości 7,16 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7% r/r, przy czym przychody z usług wzrosły o 4,9%, na co wpływ miał wzrost APRU z usług telefonii komórkowej równoważący spadek przychodów ze sprzedaży towarów – z powodu pandemii Covid-19 oraz kilkutygodniowego zamknięcia sklepów.
–> Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych Play wzrosła do 15,4 mln (+1% r/r) a baza aktywnych klientów wzrosła o 0,3 mln do 12,2 mln (+2,5% r/r) z czego baza aktywnych klientów kontraktowych (z wyłączeniem technicznych kart SIM oraz kart M2M) wzrosła o 0,1 mln, do 8,4 mln. Baza aktywnych klientów usług przedpłaconych wzrosła o 5,6% do 3,8 mln, głownie w wyniku przejęcia Virgin Mobile Polska.
–> Baza klientów usługi telewizyjnej Play NOW TV BOX wzrosła o 268% r/r, do 118 tys., a baza klientów internetu stacjonarnego wzrosła o 7 tys. co odzwierciedlają ostatnie miesiące sprzedaży.
–> W okresie 12 miesięcy wynik EBITDaL Play wzrósł o 6,3% do 2,4 mld zł. Wzrost EBITDaL wynika ze wzrostu marży brutto i jest częściowo kompensowany przez wyższe koszty sieci, wynikające z uruchomienia nowych stacji bazowych.
–> Play zainwestował 806 mln zł, przede wszystkim w rozwoju sieci, czego wynikiem jest 8800 stacji bazowych na koniec 2020 r.
– Rok 2020 był otwarciem nowego rozdziału dla Play, kiedy Grupa iliad stała się naszym nowym właścicielem, czyniąc Play częścią jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. Był to kolejny rok skutecznego realizowania naszej strategii budowania silnego, cyfrowego lidera rynku usług mobilnych dla odbiorów indywidualnych, rodzin oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przekroczyliśmy założone cele, a osiągnięte wyniki pokazują odporność naszej organizacji w bezprecedensowym 2020 r. wskazując na potencjał wzrostu w 2021 r. oraz w kolejnych latach – podsumował Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Play.