Nadchodzą ważne zmiany w Prawie telekomunikacyjnym
Nadchodzą istotne zmiany w świecie telekomunikacji. Wśród nich są m.in. możliwość rozwiązania umowy przez abonenta zdalnie, natomiast operator będzie miał obowiązek poinformowania o automatycznym przedłużaniu umowy. Jeżeli masz telefon komórkowy na abonament z dostępem do Internetu, to zmiany w Prawie telekomunikacyjnym dotyczą także Ciebie.
Zmiany na korzyść konsumenta?
Modyfikacje zapewniają większe uprawnienia konsumentom firm telekomunikacyjnych. Zagórski przekonuje, że nowe regulacje będą najlepszą gwarancją zabezpieczeń prawnych dla klienta. Jedną z ważniejszych zmian, jaka zostanie wprowadzona 21 grudnia 2020 roku, będzie możliwość zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez abonentów. Do tej pory ta kwestia nie była uregulowana w przepisach. W praktyce można było rozwiązać umowę tylko w formie papierowej. Przyjęcie rozwiązania proponowanego w projekcie pozwoli na uniknięcie wycieczki do salonu klienta i wypełnianie licznych formularzy. Będzie wystarczało rozwiązanie umowy zdalnie np. mailem. A to spora oszczędność czasu i nerwów!
Przedłużanie umowy z operatorem
Na operatorów zostały nałożone nowe obowiązki. Będą mieli obowiązek poinformowania abonenta, o automatycznym przedłużeniu umowy, nie później niż 30 dni przed końcem umowy. Dodatkowo firmy telekomunikacyjne będą przekazywały informację o najkorzystniejszych dostępnych ofertach, a także w jaki sposób można rozwiązać umowę. Dzięki temu abonenci będą mogli świadomie podjąć decyzję czy zostanie przy danej ofercie czy może ją zmienią. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy dotychczasowa umowa klienta staję się umową na czas nieokreślony. Co często wiąże się z długim okresem wypowiedzenia na przykład do kilku miesięcy
Monitorowanie wykorzystania usług
Wśród nadchodzących zmian warto również zwrócić uwagę na możliwość sprawdzania zużycia danych. Pozwoli to kontrolować wydatki związane z abonamentem, a przede wszystkim monitorowania pakietu danych w usłudze dostępu do Internetu. Operatorzy wprowadzą powiadomienia, dzięki którym klient będzie wiedział, kiedy kończą się poszczególne usługi i pakiety. Dzięki temu konsumenci będą wiedzieli jak wysokiego rachunku mogą się spodziewać. Wraz z wejściem w życie nowych przepisów – w przypadku przeniesienia numeru do innej sieci – klient zyska uprawnienie do zachowania ciągłości usługi .