Poradnik

Wszystko o Mój Orange – poradnik dla użytkownika

Mój Orange

Mój Orange to serwis obsługowy przeznaczony dla klientów sieci Orange i dostępny na stronie internetowej operatora. Korzystanie z serwisu pomaga wygodnie zarządzać swoim kontem, być na bieżąco ze stanem usług i płatnościami. W tym poradniku wyjaśniamy jak korzystać z serwisu od podstaw.

Jak założyć konto Mój Orange?

Żeby zacząć korzystać z serwisu trzeba założyć swoje konto na Mój Orange. Aby to zrobić należy wykonać kilka prostych czynności:

  • wejdź na stronę www.orange.pl/zaloguj.phtml
    • wybierz „Jestem klientem Orange”
    • w pustym polu wpisz numer telefonu, usługi (dotyczy Neostrady) albo numer ewidencyjny (jeśli masz telefon stacjonarny w Orange)
    • kliknij „dalej”
  • Wpisz swój e-mail oraz PESEL/NIP i kliknij „Zweryfikuj”
  • Poczekaj chwilę na swój kod weryfikacyjny
    • kod weryfikacyjny przyjdzie w wiadomości SMS albo na e-mail, który podałeś lub zostaniesz poproszony o wprowadzenie kodu abonenckiego
    • jeśli nie masz kodu abonenckiego albo go nie znasz, poproś o pomoc Doradcę na czacie.
    • Kiedy już wpiszesz kod, kliknij „Dalej”
  • Wypełnij dane do logowania
    • Podaj adres e-mail, który będzie Twoim loginem,
    • ustal hasło zawierająca przynajmniej: 8 znaków, 1 małą literę, 1 dużą literę, 5 rożnych znaków, 1 cyfrę lub znak specjalny
    • powtórz hasło
    • zaznacz, że akceptujesz Regulamin
    • kliknij „Dalej”
  • Wpisz numer do autoryzacji – to numer, na który będziesz dostawać hasła SMS
    • od razu dostaniesz kod SMS na wpisany numer, podaj go w polu „Kod SMS”
    • kliknij „DALEJ”
  • Potwierdź rejestrację
    • Jeśli zakładasz konto na inny e-mail niż, ten który podałeś do e-faktury, dostaniesz mail z linkiem aktywacyjnym, ważnym 24 godziny
      • kliknij w przysłany link.

Tak wygląda rejestracja w Mój Orange.

Mój Orange logowanie

Jeśli posiadasz już swoje konto, musisz jeszcze widzieć jak zalogować się na Mój Orange? To akurat bardzo proste. Wystarczy, że na stronie logowania wpiszesz swój Login i Hasło ustalone przy rejestracji.

Zdarza się jednak, że zapominamy hasła. Jak więc zalogować się do serwisu, jeśli nie pamiętasz hasła?

  • wejdź na stronę www.orange.pl
  • kliknij „Zaloguj” w prawym, górnym rogu ekranu,
  • Wpisz login lub numer usługi
  • Kiedy pojawi się pole na podanie hasła, kliknij „Przypomnij hasło”
  • Ponownie wpisz login lub numer usługi
  • Wybierz metodę odzyskiwania hasła – SMS z jednorazowym hasłem albo e-mail z linkiem odblokowującym
  • Postępuj według kolejnych wskazówek
Jak zmienić hasło Mój Orange?

Żeby zmienić hasło do nowego Mój Orange zaloguj się na swoje konto, a następnie:

  • wejdź w Zabezpieczenia
  • Wybierz „Zmień hasło”
  • Ustaw nowe hasło zgodne z podanymi wskazówkami

Początki mamy już za sobą, teraz odpowiemy na pytanie co można robić w serwisie Mój Orange?

Mój Orange – dla klientów abonamentowch

Klienci Orange, posiadający abonament po zalogowaniu na swoje konto zobaczą 8 zakładek: Podsumowanie, Bieżące koszty, Faktury i płatności, Umowy i urządzenia, Pakiety i usługi, Zlecenia, Ustawienia i Zgody. Co umożliwia korzystanie z każdej z nich?

Podsumowanie

Tutaj masz najważniejsze informacje o swoim koncie:

  • terminy płatności i faktury, które możesz płacić online
  • prognozy przyszłych faktur
  • stan zużycia pakietów i środków
  • doładowanie telefonu na kartę.

Wszystko jest czytelnie przedstawione, więc łatwo znaleźć potrzebne informacje.

Bieżące koszty

Ta zakładka pokazuje:

  • wysokość abonamentu z rabatami
  • prognozę przyszłej faktury,
  • ewentualne przekroczenie abonamentu
  • raty za urządzenie
Faktury i płatności

Przejdźmy do tego, co wzbudza najwięcej emocji – Mój Orange faktury! Co zobaczysz w tej zakładce? Wszystkie informacje na temat Twoich płatności i faktur. Możesz tutaj:

  • pobrać i opłacić fakturę,
  • sprawdzić dane do przelewu
  • pobrać rachunek szczegółowy,
  • wydłużyć termin płatności,
  • rozłożyć płatność na raty albo zadeklarować wpłatę,
  • ustawić metodę płatności (np. polecenie zapłaty),
  • ustalić sposób otrzymywania faktur (np. e-faktura).
Umowy i urządzenia

Ta część Mój Orange zawiera:

  • szczegóły Twojej umowy, np. datę jej końca
  • nazwę oferty z jakiej korzystasz oraz dodatkowe usługi i pakiety,
  • informacje o Twoich urządzeniach,
  • szczegóły karty SIM (z możliwością wymiany)
Pakiety i usługi

Kolejna zakładka służy zarządzaniu pakietami i usługami, z których korzystasz. Znajdziesz w niej:

  • Włączone u Ciebie pakiety i usługi,
  • Pakiety i usługi, z które możesz sobie włączyć,
  • Wyszukiwarkę usług – możesz znaleźć konkretną usługę wpisując jej nazwę.
Zlecenia

W tej zakładce możesz sprawdzić status spraw, które zgłaszałeś przez Mój Orange.

Ustawienia

Ustawienia to ważna część serwisu zawierająca:

  • Dane adresowe
    • możesz tu zmienić podany adres e-mail i numer kontaktowy
    • zmienisz tu też dane z umowy, np. nazwisko lub adres
  • Zabezpieczenia, gdzie możesz:
    • zmienić hasło do Mój Orange
    • zmienić hasło do Neostrady
    • sprawdzić swoje hasło do usługi TV
    • wyłączyć autoryzację albo zmienić podany do niej numer telefonu
    • zdjąć SIMlock
    • sprawdzić swój kod PUK.
Zgody

Ostatnia zakładka umożliwia sprawdzenie statusów wyrażonych zgód (RODO) i zarządzanie nimi.

Mój Orange dla ofert na kartę

Klienci ofert na kartę także mogą korzystać z serwisu Mój Orange. Po zalogowaniu na swoje konto zobaczą jednak nieco inne zakładki. Będą to Podsumowanie, Analiza wydatków, Doładuj konto, Pakiety i usługi, Zlecenia, Ustawienia, Zgody. Jak widać, większość jest taka sama, a inne są Analiza wydatków i Doładuj konto. Co zawierają?

Analiza wydatków mieści Historię doładowań i Wykaz połączeń. Z wykazu połączeń dowiesz się o wszelkiego rodzaju połączeniach.

  • Minuty – połączenia z dokładną datą, godziną, czasem połączenia i numerem telefonu.
  • SMS/MMS – pełny wykaz wychodzących SMS-ów i MMS-ów z datą, godziną i numerem telefonu.
  • Internet – zużycie pakietu z wielkością transmisji danych, datą oraz godziną zakończenia sesji.
  • Roaming – wszelkiego rodzaju połączenia (rozmowy, SMS, MMS, transmisja danych) wykonane w ramach roamingu.
  • Video – videorozmowy.
  • Międzynarodowe – połączenia za granicę (rozmowy, SMS/MMS, transmisja danych).
  • Premium – połączenia i SMS-y o podwyższonej opłacie.

Zakładka Doładuj konto umożliwia natomiast doładowanie swojego numeru na kartę online.

Powyższe informacje to zbiór podstawowych zagadnień związanych z użytkowaniem serwisu Mój Orange. Mamy nadzieję, że pomogą Wam sprawnie się w nim poruszać.