Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

Telefonia_w_chmurze TeleCube

Sprawdzamy usługi VoIP razem z TeleCube.pl

Telefonia_w_chmurze TeleCube

VoIP, telefonia skrojona na miarę potrzeb Twojej firmy

Każdy przedsiębiorca ceni sobie szczególnie usługi, które są oferowane w przystępnej cenie, a jakością nie odbiegają, albo wręcz przewyższają ich droższe odpowiedniki. Taką usługą jest z pewnością telefonia internetowa, która zyskuje coraz większą popularność wśród odbiorcy biznesowego i stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnej telefonii stacjonarnej. Dlaczego warto wdrożyć telefonię VoIP w swojej firmie? Na to pytanie odpowie poniżej Kamil Pietrasik, dyrektor ds. marketingu telefonii internetowej TeleCube.pl

O zaletach telefonii internetowej mógłbym mówić i napisać naprawdę dużo (co zresztą często czynię 🙂 ) ale dzisiaj chciałbym się skupić tylko na kilku z nich, moim zdaniem kluczowych (acz to zawsze kwestia subiektywna, bo zależna od konkretnych potrzeb danej firmy). Pozwolę się posiłkować ofertą telefonii TeleCube.pl, którą reprezentuję, ale z góry zaznaczę, że większość opcji, o których tu napiszę, czy też funkcji, które przedstawię znajdziecie też u innych operatorów, oferujących telefonię VoIP. Bez zatem przydługiego wstępu, przejdźmy do konkretów.

(Sprawdź też nasz artykuł o Voip, gdzie także porównujemy kilka ofert tego typu)

Sam wybierasz urządzenie do rozmów

Na początek, warto podkreślić, że z telefonii internetowej możesz korzystać na wielu, różnych urządzeniach. Nie ma tu takich ograniczeń jak w tradycyjnej telefonii stacjonarnej czy też telefonii komórkowej.  Posiadając konkretny numer telefoniczny, realizujesz połączenia przy jego użyciu za pomocą:

– telefonów analogowych (z tzw. bramką VoIP) lub,  

– komputera, laptopa, tabletu czy też telefonu komórkowego z aplikacją VoIP (takich aplikacji jest wiele do wyboru i niejednokrotnie są one bezpłatne) lub

– telefonów VoIP.

Nie musisz też z góry się deklarować, na jedno konkretne urządzenie. W tym cała magia VoIPa. W pracy można korzystać np. z telefonu VoIP, a poza biurem odbierać połączenia przy użyciu laptopa czy telefonu komórkowego. Co więcej dział handlowy w Twojej firmie, może pracować na laptopach ze słuchawkami i aplikacją VoIP, sekretariat mieć przydzielone sekretarskie telefony VoIP, a dział księgowości korzystać z telefonów analogowych z bramką VoIP. Jest tylko jeden warunek, dane urządzenie musi korzystać z dobrej jakości łącza internetowego (stąd też, jak się domyślasz pochodzi nazwa tego rodzaju telefonii, a więc internetowa, nazywana także telefonią VoIP, lub po prostu VoIP). Bez tego jakość Waszych rozmów, niestety może pozostawiać wiele do życzenia. Ale…dziś o odpowiednie łącze internetowe jest o wiele łatwiej, niż to było jeszcze kilka lat temu, dlatego ten warunek, jest w miarę prosty do spełnienia.

Numeracja z dowolnej strefy

Czy numery którymi się posiłkujemy w VoIPie, to jakieś specjalne numery? Nic bardziej błędnego, to zwykłe numery stacjonarne, które znasz z tradycyjnej telefonii, z konkretnym prefiksem, przynależnym danej lokalizacji tj. 22 – Warszawa, 32 – Katowice, 12 – Kraków itd. I tu kolejna niespodzianka. W telefonii internetowej Twoja siedziba nie ma znaczenia, gdy wybierasz dla swojej firmy numer/y. Jeśli podoba się Tobie np. taki numer 242424024 (z prefiksem ze strefy płockiej), a nie mieszkasz w Płocku, możesz bez problemu go nabyć w telefonii TeleCube. Co więcej niektórzy operatorzy, w tym również TeleCube oferują także numery zagraniczne. 

Darmowe rozmowy wewnątrz sieci

Jeśli to dla Ciebie mało, to dodaję kolejny atut telefonii VoIP, a mianowicie darmowe rozmowy wewnątrz sieci. To z pewnością bardzo dobra wiadomość dla firm, które zatrudniają znaczną ilość pracowników. Przy 50 czy 100 pracownikach to już mocno redukuje koszty, a co dopiero gdy firma ma 500 pracowników i dotąd korzystała z tradycyjnej telefonii i opłacała wszystkie rozmowy wewnętrzne. Wniosek nasuwa się sam, warto skorzystać z VoIPa. No tak, ale co jeśli posiadam już swoje numery i nie chcę ich zmieniać? To również żaden problem. Całą obecną numerację możesz przenieść do nowego operatora VoIP. Nie jest to najczęściej skomplikowany proces.

Gdy dzwonisz na zewnątrz ceny są również bardzo konkurencyjne w porównaniu do cennika tradycyjnej telefonii stacjonarnej, szczególnie jest to odczuwalne w przypadku stawek na połączenia zagraniczne. Przykładowo w TeleCube.pl, za 1 minutę połączenia na niemiecki, norweski czy hiszpański numer stacjonarny zapłacisz tylko 5 groszy netto.

Wirtualna centrala i inne efektywne usługi oraz funkcje

Telefonia TeleCube.pl oferuje swoim użytkownikom wiele interesujących usług oraz przydatnych opcji telekomunikacyjnych.

Jedną z nich jest wirtualna centrala telefoniczna. Jest ona alternatywą dla tzw. central sprzętowych, w odróżnieniu jednak od nich działa w chmurze. Wirtualna centrala ma za zadanie, zarządzanie usługami telefonicznymi i połączeniami w Twojej firmie. Centrala łączy urządzenia przy użyciu których Twoi pracownicy i współpracownicy realizują rozmowy, funkcjonując zgodnie ze schematem, który sam zaprojektujesz.  No właśnie, warto tu zwrócić uwagę na frazę „sam zaprojektujesz”. W TeleCube, masz dostęp do panelu Klienta (całą dobę, w dowolnych miejscu, poprzez przeglądarkę internetową), zaopatrzonego w narzędzie graficzne do zaprojektowania schematu centrali. Nie musisz jednak być absolwentem studiów inżynierskich, czy stricte telekomunikacyjnych żeby samodzielnie opracować taki schemat i co więcej później, z powodzeniem go wdrożyć. Dostarczane przez TeleCube narzędzie, działa na zasadzie „chwyć i upuść” konkretny element i jest niezwykle intuicyjne i łatwe w obsłudze. Gwarantuje Ci, że jego obsługa i możliwość przetestowania finalnego efektu, czyli działającej w praktyce centrali sprawi Ci dużą satysfakcję.

Wirtualna centrala TeleCube, oferuje wiele funkcjonalności takich jak chociażby: IVR, wirtualny lektor, warunki czasowe czy kolejkowanie. Krótko mówiąc, dzięki tym funkcjonalnościom, możesz sam zdecydować jakie komunikaty (przygotujesz je w prosty sposób i bezpłatnie dzięki wirtualnemu lektorowi) i w jakich godzinach i dniach przywitają osoby dzwoniące do Twojej firmy. Będziesz mógł również opracować scenariusz odbierania połączeń, czyli zautomatyzować proces łączenia dzwoniącego z konkretnym odbiorcom albo np. z pocztą głosową. Czy sygnał połączenia Klienta dzwoniącego np. do działu handlowego usłyszą wszyscy handlowcy, czy też na początku jeden handlowiec, a gdy nie odbierze po około 30 sekundach, kolejny, zależy tylko od Ciebie. Do wyboru masz kilka rozwiązań i sam decydujesz które jest najwygodniejsze. Co więcej w innym dziale możesz ustawić zupełnie inny scenariusz, bo być może tam sprawdzi się on lepiej. A co z dzwoniącymi, którzy czekają na połączenie w kolejce, gdy wszyscy Twoi pracownicy akurat prowadzą rozmowy? Zadbaliśmy również o nich. Jest im emitowana muzyka i mogą być powiadamiani co jakiś czas, które miejsce zajmują w kolejce. Jeśli dane osoby zrezygnują z oczekiwania możesz za pomocą, dostępnego w panelu TeleCube, wykazu nieodebranych połączeń, oddzwonić do nich i dzięki temu może nie stracisz np. potencjalnego, kluczowego Klienta.

TeleCube.pl ma w swojej ofercie również m.in. nagrywanie rozmów, telekonferencje, fax internetowy, statystyki z kolejek, złote i platynowe numery (już niebawem również polskie, komórkowe), pocztę głosową  oraz SMSy.

Tak wiele, za tak niewiele

Pora teraz pokazać na konkretnym przykładzie, że usługi telefonii internetowej mogą być naprawdę tanie. Weźmy na tapetę pakiet Start wirtualnej centrali TeleCube. Jest to pakiet dedykowany na maksymalnie 4 stanowiska telefoniczne. Oferujemy w nim utrzymanie dwóch numerów stacjonarnych (możesz je wybrać z puli TeleCube lub przenieść do TeleCube, te których aktualnie używasz) oraz podstawowe funkcje wirtualnej centrali telefonicznej: kolejkowanie, IVR, warunki czasowe, fax internetowy, transfer i przełączanie połączeń czy wirtualnego lektora. Czy coś wzbudziło Twoje wątpliwości? Przypuszczam, że liczba stanowisk, która jest większa od liczby numerów stacjonarnych. Słuszne spostrzeżenie J  W telefonii VoIP korzystasz z tzw. kont SIP (zwanych też numerami wewnętrznymi), które są przyporządkowane do konkretnej osoby, czyli na dane stanowisko telefoniczne. Tyle ile masz numerów wewnętrznych, tyle możesz w jednym czasie prowadzić rozmów. Jeśli chodzi o numery stacjonarne, nie każdy Twój pracownik musi posiadać swój dedykowany numer (acz istnieje taka możliwość). Możesz tak naprawdę skorzystać tylko z jednego numeru stacjonarnego i przydzielić go wszystkim pracownikom. Każdy pracownik wykonujący połączenie na zewnątrz będzie się prezentował jednym i tym samym numerem.  A jeśli Klienci będą dzwonić do Ciebie, to połączą się z danym pracownikiem bądź działem po wybraniu konkretnego numeru tonowego. Tak to właśnie działa. A wracając do sedna tego akapitu, czyli pakietu Start, jego koszt to 29 zł netto / miesiąc. Pomyślisz sobie, nie jest to zbyt wygórowana cena za jedno stanowisko, ale mogłaby być ciut niższa. I jest! Bo to cena, jeszcze raz powtórzę, nie za stanowisko, ale za wszystkie cztery stanowiska, czyli za pełny pakiet. Podkreślam to, bo w przypadku wielu usług chmurowych, gdzie oferta dotyczy konkretnej liczby stanowisk (użytkowników) cena bardzo często dotyczy właśnie 1 stanowiska i Klienci przez to błędnie interpretują ofertę naszego pakietu.

Prostota w adaptacji i skalowalność

Już na sam koniec prezentowania atutów telefonii internetowej, przytoczę dwie jej cechy, które mogliście już pewnie sami dostrzec analizując niniejszy tekst. Po pierwsze, mam na myśli łatwość zaadoptowania VoIPa, do nowych warunków lokalizacyjnych np. gdy Twoja firma zmienia siedzibę, czy też otwieracie nowy oddział albo Twój współpracownik pracujący dotąd zdalnie decyduje się odtąd świadczyć swoje usługi w Twoim biurze. Ponieważ wszystko odbywa się w chmurze, przeniesienie usługi sprowadza się tak naprawdę do przetransportowania urządzeń z których dzwonisz i połączenia ich finalnie z siecią internetową. Prawda, że proste. Drugi atut, to skalowalność. Możesz zacząć korzystać z usługi TeleCube wybierając pakiet Start, a gdy w miarę upływu czasu, będziesz się decydował na zatrudnianie nowych osób i będą Ci potrzebne kolejne stanowiska telefoniczne, możesz to w każdej chwili zrobić dokupując pojedyncze numery wewnętrzne i ewentualnie stacjonarne albo wybierając droższe, z większą ilością numerów pakiety. Po prostu nasza wirtualna centrala rozbudowuje się tak, jak tego wymaga Twoja aktualna sytuacja w firmie.

Chciałbyś skorzystać, ale się wahasz…przetestuj

Jeśli od dawna korzystasz z tradycyjnej telefonii i ciężko jest Tobie teraz wybrać inną ofertę, choć widzisz że mógłbyś na niej sporo zaoszczędzić albo też dopiero zaczynasz wprowadzać swoją firmę na rynek, a liczba ofert operatorów telekomunikacyjnych Cię przytłacza, skorzystaj z okresu testowego telefonii TeleCube.

Nic nie tracisz, no może za wyjątkiem, kilku godzin poświęconych na przetestowanie usługi, która jest sprawdzona i polecana przez wielu Klientów. W TeleCube dostaniesz pełny dostęp do panelu Klienta oraz wszystkich funkcji wirtualnej centrali, a dodatkowo numery z puli TeleCube i minuty na przeprowadzenie testowych rozmów. To wszystko bez zobowiązań, bez konieczności podpisywania Umowy. Jeśli stwierdzisz, że to jednak nie jest rozwiązanie dla Ciebie, możesz po prostu zrezygnować z kontynowania współpracy, nie ponosząc żadnych kosztów. Jeśli jednak zdecydujesz się na współpracę, będziesz mógł podpisać Umowę na 12 miesięcy lub wybrać opcję prepaid, czyli po prostu doładowywać konto co pewien czas, z którego my będziemy ściągali opłaty za abonament i połączenia.

Zapraszam Twoją firmę do TeleCube, dedykowany kod promocyjny dla Ciebie.

Specjalnie dla czytelników Mobilnego Rankingu przygotowaliśmy promocję świąteczną. Dla wszystkich polskich firm, które dotąd nie korzystały z telefonii TeleCube.pl i zarejestrują się na okres testowy w usłudze wirtualnej centrali telefonicznej, najpóźniej do 6 kwietnia 2018 roku, przygotowaliśmy wydłużony okres testowy tj. do 23 kwietnia 2018 roku.  Im szybciej zatem się zarejestrujesz, tym dłużej będziesz mógł testować. Aby skorzystać z okresu testowego należy w formularzu rejestracyjnym, dotyczącym danego pakietu, w polu „Kod promocyjny” wpisać hasło „mobilnyranking”. Aby wypełnić formularz rejestracyjny należy na tej stronie: www.telecube.pl/wirtualna-centrala-telefoniczna/ przejść do części z ofertą pakietów wirtualnej centrali i kliknąć pod wybranym pakietem „Wypróbuj za darmo”. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości bądź pytań zapraszam do kontaktu z naszym działem BOK pod adresem: info@telecube.pl

 

Życzę samych udanych połączeń, a w związku ze zbliżającymi się Świętami spokoju, radości i trafionych prezentów od zajączka 🙂

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *