Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

operatorzy komórkowi

Ile operatorzy komórkowi wydają na reklamę?

Reklama kosztuje i to, jak wiemy całkiem sporo… A czy słyszeliście kiedyś ile na reklamę wydają operatorzy komórkowi? Na pewno domyślacie się, że są to niemałe pieniądze. Zważywszy na trend prześcigania się w zatrudnianiu do reklam jak najbardziej popularnych ludzi, łatwo zgadnąć, że już same spoty reklamowe kosztują fortunę. A przecież trzeba finansować także reklamę w innych mediach. Więc o jakich kwotach tu mówimy? I którzy operatorzy w maju wydali najwięcej na reklamę? Zobaczcie co mówią statystyki!

 

Operatorzy komórkowi – wydatki z podziałem na media

Jeśli chodzi o media, w jakich reklamują się operatorzy, to przede wszystkim jest to telewizja, internet i prasa. Zobaczcie jaka zmiana nastąpiła w proporcji środków przeznaczanych na promocję w każdym z tych mediów, w porównaniu z lutym bieżącego roku. Jak widać poniżej, w lutym najwięcej środków poszło na reklamę w telewizji (ok. 76%) zdecydowanie mniej w internecie (ok 23%) i jedynie odrobinę wydano na prasę (mniej niż 1%).

Za to w maju reklama w telewizji pochłonęła jeszcze więcej środków (ok. 80%), w internecie mniej (ok. 17%), w prasie znowu więcej (ok. 3%). Mimo to, wydatki na prasę i tak są najmniejsze.

Nie dziwi nas też fakt, że tak często widzimy w telewizji spoty reklamowe operatorów komórkowych. Właśnie w to medium, inwestują najwięcej.

Operatorzy komórkowi – kto ile wydał w maju?

Ale przejdźmy do liczb. Kto ile wydał na reklamę? W lutym największe wydatki na ten cel poniósł Orange, który wydał wtedy około 22,5 mln zł. Następny był Plus – ok. 16 mln zł, dalej T-Mobile – ok. 11,5 mln zł, Play – poniżej 10 mln zł i na końcu Cyfrowy Polsat – ok. 7 mln zł.

W maju natomiast najwięcej wydał Plus, w przybliżeniu 25 mln zł. W zasadzie poza Cyfrowym Polsatem, wszyscy operatorzy przeznaczyli na reklamę kwoty powyżej 20 mln zł. Skąd taki wzrost? Być może ma to związek z różnymi promocjami, jakie pojawiają się zwykle w okresie wiosennym.

Operatorzy komórkowi – co reklamowali?

Co ciekawe zmianie uległ profil wydatków. W lutym najwięcej reklam dotyczyło ofert łączonych i ofert na kartę. Za to już w maju, promowane były przede wszystkim oferty abonamentowe i oferty dla firm. Zmiany widać na diagramach poniżej.

Wydatki na reklamę w branży telekomunikacyjnej wyraźnie wzrosły w maju. Co myślicie o przeznaczaniu takich pieniędzy na reklamę? Czy Waszym zdaniem to naprawdę potrzebne? I kto według Was najlepiej się reklamuje?

Zobacz też: Najtańszy abonament rodzinny

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *