Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

Huawei sprzedaje Honor

Huawei sprzedaje markę Honor. Co będzie dalej?

Huawei oficjalnie potwierdził informację, która już od jakiegoś czasu krążyła po sieci. Teraz wiemy na pewno, że Huawei sprzedaje sub-markę Honor by mogła przetrwać trudny okres. Informacja została potwierdzona w poście na blogu Huawei. Z tego też wpisu dowiadujemy się, że Honor zostanie sprzedany firmie Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., Ltd.

Huawei sprzedaje Honora ze wszystkim

Huawei sprzedaje markę Honor wraz ze wszystkimi aktywami biznesowymi. Oznacza to, że pod nowe skrzydła przejdą też wszyscy pracownicy i całe kierownictwo firmy Honor. Sam Huawei nie będzie miał już żadnych udziałów w marce i nie będzie uczestniczył w procesie zarządzania. To znowu może znaczyć, że teraz Honor będzie musiał projektować smartfony od podstaw. Nie będzie korzystać z pomocy lub technologii obecnej firmy macierzystej. Jeśli tak właśnie będzie oblicze urządzeń marki może się zmienić. Telefony Honor mogą zacząć się znacząco różnić od urządzeń Huawei. Nie wiadomo też czy nowe Honory nadal będą korzystać z oprogramowania EMUI, odziedziczonego po smartfonach Huawei.

Oświadczenie Huawei nazywa przejęcie marki inwestycją rynkową, mającą na celu uratowanie łańcucha branżowego Honor – konsumentów, sprzedawców, dostawców, partnerów i pracowników.

Mówi się też, że Huawei jest przekonane, że będzie to oznaczało dużą wygraną dla całej branży. Wiele wskazuje na to, że marka Honor będzie próbowała odzyskać dostęp do usług Google Mobile. Chodzi zwłaszcza o usługi na Androida – Sklep Google Play i YouTube. Póki co, jak twierdzi szef działu badań CCS Insight, brakuje jeszcze szczegółowych informacji na temat kolejnych kroków, przez co trudno zrozumieć, w jakim kierunku podąży nowy biznes i jak się odbuduje. Chociaż marka nie mówi konkretnie, że następnym krokiem firmy będzie odzyskanie usług Google Mobile Services, wydaje się to sensownym posunięciem.

Co dalej z Honorem?

Wood podkreśla:  ‘W szczytowym okresie Honor sprzedawał 70 mln telefonów rocznie. Biorąc pod uwagę jego dotychczasową zależność od Huawei w zakresie rozwoju produktów, interesujące będzie sprawdzenie czy jako niezależny podmiot odzyska sprawność’. Mówi też, że ‘do tej pory marka Honor koncentrowała się na urządzeniach ze średniej i niskiej półki, skierowanych głównie do młodszych klientów. Była jedną z najbardziej konkurencyjnych marek smartfonów z Androidem, więc jej nowa odsłona będzie musiała mieć sporo do zaoferowania, żeby teraz konkurować z takimi rywalami jak Realme i Xiaomi. A przecież one zyskały na tym, że sprzedaż Honora spadła’.

Nie da się nie zauważyć, że w ciągu ostatniego półtora roku konkurencja w segmencie tańszych smartfonów zaostrzyła się. A, że urządzenia Honora nie są już tak atrakcyjne dla klientów, marka musiała ciężko pracować, by konkurować ze swoimi największymi rywalami. Jeśli smartfony Honor odzyskają Sklep Google Play , na pewno ich atrakcyjność dla konsumentów wzrośnie.

Trzeba jednak pamiętać, że sprzedaż nie została jeszcze zakończona, więc w przyszłości umowa może zawierać różne dodatkowe zapisy. Więcej na ten temat dowiemy się w ciągu najbliższych miesięcy.

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *