Instagram: 800 milionów użytkowników i blokowanie komentujących
Należący do Facebooka Instagram może świętować kolejny sukces. Platforma ta osiągnęła liczbę 800 milionów użytkowników oraz 500 milionów kont aktywnych codziennie. Jest to osiągnięcie o tyle duże, że niemal równo rok temu te liczby stały na poziomie 500 i 300 milionów. To aż 160-procentowy wzrost w zaledwie 12 miesięcy! Poza tym Instagram chwali się też tym, że liczba reklamodawców na platformie wzrosła z jednego do dwóch milionów, a użytkownicy platformy tworzą cztery razy więcej filmów niż rok temu.
Zobacz też: Gdzie najtańszy abonament rodzinny?
800 milionów użytkowników dzięki… Snapchatowi?
Jednym z głównych powodów, dla których Instagram staje się tak popularny są Relacje, czyli coś, co zostało zapożyczone (podobnie jak kilka innych rzeczy) z Snapchata, czyli największego rywala Instagrama. Sukces Instagrama ogranicza też możliwości Snapchata. O ile ten drugi ma szanse w przyszłości na większy rozwój, to obecnie nie wygląda to dla niego zbyt dobrze. W sierpniu Snapchat mógł pochwalić się 173 milionami codziennych użytkowników, czyli zaledwie (w porównaniu do Instagrama) o 30 milionów więcej, niż rok wcześniej.
Najważniejsze dla Instagrama (i reklamodawców) są wspomniane Relacje. Dzięki nim użytkownicy sprawdzają Instagrama regularnie, w końcu jeżeli nie sprawdzamy często tej platformy, relacje naszych znajomych nam przepadną.
Zobacz też: Abonamenty bez telefonu? Ranking
Blokowanie użytkowników
W międzyczasie na Instagramie pojawiła się nowa opcja. Pozwala ona – jeżeli mamy publiczne konto – na ograniczenie do komentowania do określonych grup, wliczając w to tych którzy nas obserwują lub my obserwujemy. Do tego zarówno publiczne, jak i prywatne konta mogą teraz blokować komentowanie wybranych użytkowników. Jest to część starań platformy mających na celu ograniczenie liczby niechcianych, obraźliwych komentarzy.
Zobacz też: Najlepsze taryfy sieci komórkowych