Facebook planuje duże zmiany – rebranding i nową nazwę
Facebook jest obecnie największą platformą społecznościową na świecie. Swój rozwój firma zawdzięcza między innymi przejęciu innych mediów i platform społecznościowych, takich jak Instagram czy WhatsApp. Jednak ambicją Marka Zuckerberga jest stworzenie czegoś więcej, chce zbudować metaverse. Według The Verge krokiem w tym kierunku ma być rebranding, obejmujący również zmianę nazwy.
Nową nazwę możemy poznać już w przyszłym tygodniu. Z doniesień wynika, że ma zostać przedstawiona na dorocznej konferencji Connect, która odbędzie się 28 października. Choć na ten moment nie wiadomo zbyt wiele, prawdopodobne wydaje się, że utworzona zostanie nowa firma macierzysta, a Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus i inne produkty zostaną pod nią umieszczone.
Na ten moment nowa nazwa firmy jest pilnie strzeżoną tajemnicą i nawet kierownictwo wyższego szczebla jej nie zna. Rebranding ma natomiast odzwierciedlić koncentrację firmy na budowaniu metaverse i pomóc firmie odejść od wizerunku jedynie popularnej platformy społecznościowej.
Facebook utworzył dedykowany zespół Metaverse, który według Marka Zuckerberga będzie dużą częścią następnego rozdziału „sposobu, w jaki internet ewoluuje po mobilnym Internecie”. Dodał też, że firma będzie się podwajać w tym obszarze.
Jak widać szykują się duże zmiany. Zapewne w najbliższym czasie przekonamy się o ich faktycznej skali.