Porównywarka Abonamentów i Telefonów Sieci Komórkowych

Premium Mobile zyskał

Premium Mobile zyskał najwięcej klientów w II Q 2018 r. A kto najwięcej stracił?

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) przedstawił raport MNP z II kwartału 2018 r. Który operator stracił najwięcej klientów, a który najwięcej zyskał? Pierwsze wnioski jakie cisnął się na usta, dotyczą kwestii zaufania do operatorów wirtualnych (MVNO). Z całą pewnością rośnie. A pośród nich, największą popularnością cieszy się Premium Mobile. To właśnie Premium Mobile zyskał najwięcej nowych klientów. Powody do zmartwień mają natomiast Orange i Play.

jaki jest najtańszy abonament bez telefonu

Wzloty i upadki wielkiej czwórki

W II kwartale 2018 r. przeniesionych zostało w sumie 424 208 numerów. Operatorzy, którzy stracili najwięcej klientów to Play, opuściły go 134 464 numery, oraz Orange ze stratą 112 077 numerów. Oczywiście obaj dołączyli też do swoich sieci nowe numery Play 119 961, a Orange 91 691. Ostatecznie jednak obaj skończyli na minusie. Play zakończył II kwartał z wynikiem -14 503, a Orange -20 386. 

Dla pozostałych dwóch operatorów z wielkiej czwórki, II kwartał br. okazał się lepszy. T-Mobile stracił co prawda 81 314 numerów, ale zyskał 87 374 nowe, co daje ostatecznie dodatni wynik 6 060. Plus natomiast oddał 78 776 numerów, ale przyjął 78 124 nowe, zamykając II kwartał z wynikiem 652. Może szału nie ma, ale zawsze na plusie 😉

Zestawienie

Premium Mobile zyskał najwięcej nowych klientów

W okresie kwiecień-czerwiec 2018 r. prawdziwą furorę zrobił Premium Mobile. To operator, który w tym czasie odnotował największy ze wszystkich przypływ nowych numerów. Choć stracił 1 470 klientów, to zyskał aż 14 919 nowych, kończąc II kwartał z wynikiem 13 499. Jest niekwestionowanym numerem 1. I co ważne, podobnie było w poprzednim kwartale.

Premium Mobile - Abonament Freedom i zawsze No Limit

Kolejnym operatorem, jaki zyskał jest Aero 2. W ostatecznym rozrachunku skończył wspominany okres z wynikiem 4 894. Dodatni wynik odnotowały też Multimedia (3 165)Mobile Vikings (1 236).

Jak widać, wielcy operatorzy nadal tracą, na rzecz mniejszych. Pokazuje to, że ostatecznie na naszym rynku usług telekomunikacyjnych najskuteczniejszą reklamą jest niska cena i możliwość podpisania bezterminowej umowy. Nie trzeba wcale wydawać ogromnych pieniędzy na płacenie celebrytom za promowanie marki, żeby odnieść sukces. Od jakiegoś czasu widzieliśmy też, że wiodący operatorzy zaczynają przykładać większą wagę do uatrakcyjniania ofert przedłużeniowych. Z pewnością jest to kierunek, w którym warto pójść, by przestać tracić.

Jakkolwiek wyniki z II kwartału wpłynął na politykę najbardziej znaczących graczy rynkowych, nasze gratulacje składamy sieci Premium Mobile, która działa jak się okazuje z mniejszym rozmachem, ale za to bardzo skutecznie.

Pełny Raport UKE II Q 2018 r.

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *